بررسي نخستين بازي عرضه شده کنکت مايکروسافت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 38
نویسنده : مولوی

باتري خودتان کي تمام مي‌شود؟
كلكسيون‌هاي ميني‌گيم تنها بازي‌هايي هستند كه تا اين لحظه براي سنسورهاي تشخيص حركت طراحي شده است. وي نيز با بازي Wii Sports كنسول خود را معرفي كرد، پلي‌استيشن موو نيز با بازي Sports Champions دسته خود را معرفي كرد و حالا كنكت (Kinect) براي اكس‌باكس360 نيز Kinect Sports را عرضه كرده است. سرانجام سنسور تشخيص بدن اكس‌باكس عرضه شد و اين بازي 6 رويداد از دنياي ورزش را به‌تصوير مي‌كشد و نه‌تنها نماي خوبي از قابليت‌هاي دستگاه جديد مايكروسافت دارد، بلكه بسيار هم لذتبخش است كه در كنار دوستان و خانواده به انجام آن پرداخت.

البته بازي تك‌نفره آن لذتي ندارد و وقتي با دوستان هستيد، لذتبخش مي‌شود. اين دستگاه را بايد در جايي بگذاريد كه بتوانيد 3 متر از تلويزيون فاصله بگيريد و اگر مشكلي بجز اين و احتمالا عرق‌كردن ناشي از فعاليت نداريد، حتما از بازي لذت خواهيد برد.

يكي از بزرگ‌ترين نقاط قوت بازي كنكت اسپورتس اين است كه حتي اگر بخواهيد آموزش اوليه را هم رد كنيد و مستقيما به بازي برويد، همه چيز به‌خوبي دستتان است و تشخيص دادن شيوه بازي سخت نيست. اين به اين دليل است كه مكانيك اين بازي دقيقا مشابه با حالت واقعي آن طراحي شده است. هرچند كه شيرجه زدن در واليبال كمي دشوار است، بخصوص اگر فرش نسبتا زبري زير دست و پا باشد، اما به استثناي اين موضوع مي‌توان اين رويدادها را بسيار هيجان‌انگيز دانست. در مسابقات دو نيز هر چه بيشتر زانوي خود را بالا بياوريد، سريع‌تر مي‌دويد. هر موقع هم لازم بود بايد بپريد (كه با نشان دادن يك هشدار رنگي، زمان مناسب پريدن را در خواهيد يافت). هر 5 بازي اين مجموعه خوب كار مي‌كنند.

شايد اعتيادآورترين بازي، بولينگ باشد كه بدون هيچ دكمه‌اي مي‌توان توپ را رها كرد و خود بازي متوجه آن مي‌شود. از اين رو، اين بدن شماست كه توپ مجازي را كنترل مي‌كند و شما را آنقدر به بازي جذب مي‌كند كه اگر كسي از توليد كنكت آگاه نباشد، حتما به حركاتي كه از خود درمي‌آوريد، خواهد خنديد. شايد تنها عيب كنكت اين باشد كه نمي‌شود با بيش از 4 نفر به بازي پرداخت.

تنيس روي ميز نيز بسيار جذاب و بسيار ساده است. كاراكتر كنكت شما در بازي هر كاري را انجام دهيد، انجام مي‌دهد. بنابراين به ميز نزديك‌تر شدن يا دور شدن دست خودتان است كه چقدر جا براي بازي كنار بگذاريد. در اين بازي از دست خود به‌عنوان راكت استفاده مي‌كنيد و استفاده از ضربات بك‌هند و فورهند بدون هيچ تلاشي صورت مي‌گيرد. هر چه به ميز نزديك‌تر باشيد، كنترلتان روي مسير توپ بيشتر خواهد شد و حتي مي‌شود هنگام ضربه توپ را چرخاند. هرچند اگر خيلي به صورت ظريف و واقعي بخواهيد تكنيك چرخاندن توپ را اعمال كنيد، كنكت متوجه نمي‌شود و بهتر است خيلي اغراق بكنيد تا مشكلي رخ ندهد. اغراق در بوكس نيز يك عنصر اصلي به‌حساب مي‌آيد و مشت‌زدن‌ها و دفاع كردن‌ها (چيز ديگري را نمي‌شود كنترل كرد) بايد آنقدر از هم تميز داده شوند كه كنكت متوجه شود سر را هدف گرفته‌ايد يا بدن را.

علاوه بر نگارش معمولي هر بازي، كنكت‌اسپورتس ميني‌گيم‌هايي نيز دارد كه مي‌توان به‌صورت تك‌نفره يا چندنفره (تا 12 نفر) كه به 2گروه تقسيم مي‌شوند، بازي كنيد. به ‌عنوان مثال بازي بولينگ One Bowl Roll يك مبارزه تيمي است كه نوبت هر شخص در آن مشخص است. همچنين يك بازي شوت فوتبال نيز دارد كه بايد با ضربه زدن به نقاط مختلف، دروازه‌بان را فريب بدهيد و در بازي Paddle Panic تعداد زيادي توپ پينگ‌پنگ به سمت شما پرتاب مي‌شوند كه هيجان و قدرت شما را در بازي بيشتر‌مي‌كنند.

متاسفانه كنكت‌اسپورتس هيچ تلاشي نكرده است كه كمكي به وضع حال بازيكنان تنها بكند. بازي‌هاي چندنفره فوق‌العاده‌اند، اما بازي تك‌نفره تنها به انتخاب سختي بازي و امتياز گرفتن و بالا بردن مرحله خلاصه مي‌شود.

رابط گرافيكي بازي هيجان‌انگيز طراحي شده است. استاديوم‌ها پر از تماشاچي هستند، سالن‌هاي بولينگ با نورهاي نئون روشن شده‌اند و تغييررنگ مي‌دهند و براي جلب نظر دوستان و خانواده كاملا مناسب هستند. اگر با كسي بازي نكنيد، احتمالا بعد از يكي دو بار بررسي كلي بازي، آن را ديگر بازي نخواهيد كرد و تلاش مي‌كنيد در تعطيلات يا دورهمي‌ها خانواده و دوستان را متقاعدكنيد.


www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , بازی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: